Види велосипедів, в чому їхня відмінність і яке їхнє призначення.

 

І так, Ви читаєте цю статтю, а значить цілком ймовірно, що ви серйозно задумалися про покупку велосипеда. Перше і найголовніше, з чого хотілося б почати, це те, що в сучасному світі існує безліч різновидів «двоколісних», а саме понад 30 видів, всі ці велосипеди відрізняються, перш за все, за своїм цільовим призначенням, а саме завдання, з якими вони повинні справлятися.
Брати участь у змаганнях, проходити величезні дистанції, їздити у велопоходи, виконувати різні трюки, стрімголов спускатися з гори, пересуватися в пересіченій місцевості, заняття фітнесом, або ж просто прогулюватися в неквапливому темпі по набережній або алеї в парку - для всіх цих завдань відповідні типи велосипедів.
Прочитавши цей матеріал - Ви ознайомитеся з основними класами велосипедів, навчитеся їх розрізняти, дізнаєтеся їх особливості, а найголовніше, виходячи з цієї інформації, Ви зможете точно визначити, що Вам до душі і який саме тип велосипеда вам потрібен.
Відштовхуючись від найпоширеніших велосипедів, що часто використовуються, з усього цього можна виділити кілька видів велосипедів.

Дорожные велосипеды

І що таке дорожній велосипед? Дорожнім велосипедом називають велосипед, який призначений для їзди містом та невеликих прогулянок на околицях свого будинку. Найчастіше конструкція такого велосипеда проста. Він оснащений керованим кермом і великим м'яким сідлом, комплектується багажником, крилами, так само часто захистом ланцюга та дзвінком. Амортизатори на таких велосипедах відсутні зовсім, гальма найчастіше ножні барабанні. Трансмісії часто на такі велосипеди або не встановлюють або встановлюють планетарну передачу.
Цей клас велосипедів ідеально підходить тим, хто не захоплений далекими та щоденними прогулянками на велосипеді.

 

Городские велосипеды

У слід за дорожнім велосипедом слід виділити ще такий сегмент на ринку велосипедів як «Прогулянкові велосипеди» або «Міські». Такі велосипеди, по суті, є логічним продовженням розвитку дорожніх велосипедів, але вже з модифікаціями. Найчастіше прогулянкові велосипеди мають передній або підсідельний амортизатор, низьку та легку раму. Вже якоюсь особливістю в цьому класі велосипедів стало і те, що, як правило, вони оснащені широкими м'якими сидіннями, красивими і досить корисними крилами, багажником, захистом ланцюга, а часто можна зустріти екземпляри з кошиками для продуктів і освітленням. На відміну від дорожніх - прогулянкові велосипеди багатошвидкісні з касетним або планетарним механізмом перемикання передач початкового рівня. Посадка часто у таких велосипедів практично пряма, на відміну від гірських, про які ви прочитаєте нижче, що дозволяє знизити навантаження на руки та спину та насолоджуватися поїздкою. Безперечним плюсом велосипедів цього класу, звичайно ж, є простота конструкції та відсутність деталей, за якими потрібен постійний догляд та обслуговування, що дозволяє звести до мінімуму час, необхідний для догляду за вашим «другом». Звичайно на інтенсивну їзду, стрибки та виснажливі велопоходи, такі велосипеди не розраховані, скоріше навпаки, даний клас велосипедів ідеально підходить для неспішних прогулянок парками та околицями вашого будинку. В принципі можна сміливо стверджувати, що цей клас велосипедів, це теж дорожні велосипеди, але вже з рядом переваг та зручностей.

 

Горные велосипеды

 

У нашій країні, це найпоширеніший і широко представлений сегмент велосипедів, тому ми дозволимо собі трохи більше приділити уваги цьому виду. Поняття «гірський велосипед» утворилося від універсальності даного засобу пересування, оскільки він підходить як для їзди асфальтом, так і для їзди лісами, полями і навіть болотами. Що, щоправда, у цьому сегменті поняття «універсальний велосипед» трохи велике, і якщо розглядати даний сегмент більш детально, то часом можна помітити, що гірські велосипеди, то й зовсім не схожі один на одного.

Гірський велосипед початкового рівня - як правило, це не дорогі велосипеди, оснащені, як правило, такі велосипеди більш бюджетним навісним обладнанням, досить висока посадка, недорогою амортизаційною системою, а також іншими аксесуарами, що дозволяють підвищити комфорт у Ваших поїздках, як м'яке сидіння, підніжка, багажник. Велосипеди таких комплектацій, так само можна використовувати в змішаних циклах, то, правда на аматорському та любительському рівні, для змагань за типом крос кантрі і т.д. такі ж велосипеди не придатні.

Велосипеди для крос-кантрі - цей підвид велосипеда дуже схожий на велосипеди початкового рівня, за винятком уже деяких особливостей, що й дозволяють називати його "Велосипед для активного відпочинку". Рами у «двоколісних» вже міцніші, за рахунок змінної товщини стінок, проте залишаються такими ж легкими, а часом і навіть легшими, ніж велосипеди початкового рівня. Навісне обладнання, що застосовується тут, є високого рівня, а так само короткохідна амортизація з блокуванням ходу вилки, що дозволяє розвивати набагато більші швидкості на відносно рівних поверхнях. Посадка на такому велосипеді трохи нижча, та й м'яких та зручних сидінь на таких велосипедах Ви вже не зустрінете. Дані велосипеди створені максимально зручними для того, щоб велосипедист максимально швидко пересувався пересіченою місцевістю, штурмував підйоми та з'їжджав зі спусків, але при цьому так само зручно та швидко міг проїхати звичайним дорогам та околицях свого будинку.

Велосипеди для Down-hill. Спускатися з гори з величезною швидкістю стрімголов по нерівній поверхні – саме для таких завдань сконструйовано ці велосипеди. Потужні дискові гальма, довгохідна амартизаційна вилка, а також міцна й важка рама з амортизацією - це обов'язкові компоненти велосипедів такого класу. Варто ще додати, що комфорту та особливого задоволення від їзди в прогулянковому темпі загальними дорогами ви не отримаєте, але якщо ж Вам так і хочеться піднятися на якусь гору і що сил мчать вниз – то Вам однозначно варто задуматися про покупку такого велосипеда .

Клас Ендуро - це майже той же велосипед для DH, але він має дещо іншу специфіку. Якщо ж в даунхілл ви стрімголов несетеся в гори вниз, то в дисципліні ендуро ваш шлях може також лежати і в гору. Загалом ця дисципліна передбачає інтенсивне та максимально швидке подолання дикої місцевості з підйомами та спусками. Тому на відміну від велосипедів для DH, клас ендуро має дещо легше рами та більш варіативну систему перемикань передач. Як і вищезгаданий клас, велосипед має велику передню амортизаційну вилку з налаштуваннями компресії, відскоку та блоком ходу та двопідвісну раму.

Велосипеди для тріалу або для фрістайлу. Це велосипеди дуже легко відрізнити від інших - їх основною і дуже важливою особливістю є дуже низька посадка сидіння або його відсутність. Також, крім малої ростовки рами, основними відмінностями є міцні широкі колеса, потужні гальма і відсутність будь-яких крил багажників і тому подібних аксесуарів. Вирушити у велопохід або ж проїхатися з друзями у велопрогулянку на такому велосипеді Вам не вдасться, ці велосипеди створені лише для одного – вражати своєю майстерністю оточуючих.
Ось, власне, основні підвиди гірських, універсальних велосипедів, які можна виділити, виходячи з порівняння їх основних відмінностей. Звичайно, це далеко не всі види гірських велосипедів, які можна назвати – їх дуже багато, наприклад для дерт-джампа, фрірайду чи норт-шору, це ті самі напрямки, які потрібно враховувати при виборі, якщо він все ж таки зупинився на класі «гірський  велосипед»

 

Шосейні (Road Bikes)

Зовсім інший клас велосипедів – швидкий велосипед, для рівних поверхонь. Дистанція для цих велосипедів не проблема, а ось пересування лісовими стежками, подолання бровок або вибоїста поверхня для шосейних велосипедів навпаки – непрохідні перешкоди. Дізнатися такі велосипеди досить легко: легка та міцна рама, великі та тонкі колеса та вигнуте кермо. Для мінімального опору вітру посадка велосипеда максимально низька. Якщо ви любите швидкість і поїздки на далекі дистанції та дослідження навколишнього світу, то цей клас велосипедів підходить вам. Але навіть у таких велосипедів, як шосейні, з'явилися досить близькі родичі, зовні вони дуже схожі, проте завдання їх і функціонал трохи відрізняються. Наприклад, трековий велосипед - досить схожа конструкція, хоча, як правило, на такі велосипеди зовсім не встановлюють гальма, а його рама і основні компоненти ще легше. Або ж навпаки, Турингові велосипеди – практична схожість із шосейним велосипедом, але, як правило, вже зі встановленим багажником та з товстішими колесами, що збільшує його міцність. Такі велосипеди призначені для велопоходу.

 

Гібридні велосипеди

Звучить непогано? Мабуть, це той самий клас велосипедів, в якому є потроху від кожного вище класу, що перерахований. Як правило, гібриди оснащені вищими рамами, ніж у гірських, посадка для пересування трасою теж помітно змінена у бік комфорту, а амортизаційна вилка дозволяє з комфортом котитися по нерівних поверхнях. Найчастіше гібридні велосипеди оснащуються крилами, світлом, багажниками та дисковими гальмами. Ідеальний варіант для тих, хто в захваті від їзди, як шосе, так і путівцями.

BMX велосипеди

Шалені трюки всупереч усім законам фізики, вильоти та ковзання: мабуть, найефективніший клас велосипедів. Той, хто хоч раз спостерігав за виступом спортсменів у цьому класі, навряд чи залишиться байдужим до велоспорту. Однак варто пам'ятати, що підходити до цього велосипеда потрібно з повною серйозністю, не дивлячись на їхні маленькі габарити і, як правило, 20 колеса. Виконання трюків на BMX вимагає досить тривалих тренувань та підготовки, а також не слід забувати про засоби безпеки.

Электровелосипеды

Зараз уже нікого не здивуєш електровелосипедом, хоч як для світу велосипедів досить нове. Головною особливістю даних велосипедів, це наявність електроприводу та системи електроживлення. Проїхати пристойну дистанцію особливо не важко на такому велосипеді, буде не проблема, чи то поїздка до сусіднього містечка, чи просто щоденна поїздка на роботу. Головною його перевагою є наявність самого просто велосипеда в сукупності з можливістю пересуватися від електроприводу. Звичайно, велосипед з такою комплектацією знаходить додаткову вагу, а так само вимагає трохи більше часу на догляд ніж за дорожнім або прогулянковим велосипедом.

 

Перераховувати класи велосипедів можна практично до нескінченності, з кожним роком їх стає все більше і більше, всі вони різняться насамперед за своїм цільовим призначенням. Ознайомившись із цією статтею Ви, як людина, яка замислилася про вибір для себе велосипеда, тепер знаєте, що часом велосипеди відрізняються один від одного дуже кардинально, тому перше питання, яке ви повинні поставити собі при виборі та купівлі свого нового «двоколісного друга»: «Для яких саме завдань мені потрібний велосипед? Де я їздитиму і як?». Надалі, коли ви визначитеся, до якого класу велосипедів ви все ж таки віддаєте перевагу, вже варто замислюватися про локальні питання такі як: розмір коліс, розмір рами, комплектація і т.д. Робіть свій вибір правильно і поступово, і я думаю, ви не пошкодуєте у своєму виборі, а головне отримаєте максимально задоволення від свого велосипеда.