Правильна посадка на велосипеді – запорука комфортної їзди!

Отже, Ви придбали велосипед. Щиро раді та вітаємо! Це дійсно потрібне і корисне придбання. Тепер лишилося тільки правильно його налаштувати для комфортної їзди.

Налаштування велосипеда для правильної посадки на ньому включає маніпуляції із сідлом і кермом. Регулювання сідла включає зміну його висоти, нахилу і зміщення, а відрегулювати кермо можна за допомогою зміни довжини й кута виносу, висоти підйому виносу, а також ширини й форми керма.

Від того, який велосипед Ви придбали, залежатиме і посадка: прогулянкова, гоночна або ж туристична. Кожен вид відрізняється налаштуваннями велосипеда, враховує особливості їзди і передбачає найбільш прийнятне положення тіла для мінімізації навантаження на спину і ноги.

Прогулянкова посадка на велосипеді передбачає практично рівну, перпендикулярну землі, спіну шляхом опущеного сідла і піднятого керма. При такій посадці немає особливого навантаження на м’язи рук, ніг і спини, а голова в зручному положенні для споглядання околиць і пейзажів. Але ця посадка несе певні незручності, про які знають досвідчені велосипедисти, а новачкам тільки доведеться з ними познайомитися. Ця посадка не розрахована на далекі дистанції. Окрім цього поїздки по купинам і ямкам негативно позначаться на хребті.

Гоночна посадка передбачає підтримку основної маси тіла руками шляхом піднятого сідла та опущеного керма. Як правило, сідло вище керма на 5-10 см. Така посадка характерна для шосейних велосипедів і вимагає певної фізичної підготовки й гнучкості спини. При цьому розташування ніг і навантаження на м’язи настільки збалансовані, що сприяють тривалій і швидкій їзді.

Туристична посадка на велосипеді ефективно поєднує в собі переваги прогулянкової й гоночної посадки. В цьому випадку кут нахилу спини складає приблизно 45° відносно землі. Сидіння велосипеда розташоване, як правило, в рівень з кермом або трохи нижче нього. При туристичній посадці частина ваги велосипедиста розподіляється на руки, але основна його маса потрапляє на “п’яту точку”. Для туризму не має бути занадто низька посадка, оскільки в цьому випадку при тривалій їзді заболять шия і поперек, а дивитися на всі боки й насолоджуватися видами не вийде взагалі. Але і занадто висока посадка також не підходить, адже у такому разі досить швидко втомляться м’язи ніг.

Важливим моментом для правильної посадки при будь-якій їзді й на будь-якому велосипеді являється сідло. Правильно підібране сидіння велосипеда – це запорука комфортної та, головне, тривалої їзди. Досить часто трапляється, що сідло, яке продавалося з велосипедом, виявляється не комфортним. Це досить просто з’ясувати: проїхавши 25-30 км, відчується явний дискомфорт.

Як відомо, через різницю в анатомії жінкам потрібне сідло трохи ширше, ніж чоловікам. Найбільш поширена ширина сідла, на думку фахівців, що підходить більшості людей складає 14,3 см. У будь-якому разі абсолютно всі сідла доставляють дискомфорт. Відбувається це від браку практики до таких навантажень. Дискомфорт повинен піти сам після тижня тренувань. Якщо цього не сталося, то зверніть увагу на саме сідло.

Налаштування сідла включає його регулювання вище-нижче, вперед-назад і нахил вгору-вниз. Занадто низька установка сідла загрожує проблемами з колінним суглобом, найскладнішим по своїй будові суглобом в організмі людини.

Правильна висота сідла передбачає практично випрямлену ногу на педалі в нижньому її положенні, коли велосипедист сидить на сідлі, тримається за кермо, а нога на педалі стоїть п’ятою.

 

Правильна висота сідла

 

Сідло має бути встановлене практично паралельно землі, але це досить індивідуальне налаштування.

 

Правильне положення сідла

 

Налаштування сідла назад/вперед за правилами безпосередньо залежить від положення коліна над віссю педалі при однаковій висоті педалей. Але, наприклад, спортсмени часто використовують це налаштування для зміщення центру тяжіння.

Навіть при повністю правильних налаштуваннях велосипеда велика частина правильної посадки залежить все ж від вершника. При їзді особливу увагу треба приділити положенню голови. Вона не має бути занадто нахилена, а для розслаблення м’язів шиї періодично повертайте голову вліво-вправо. При їзді на велосипеді необхідно виключити зайві рухи, адже на них витрачається багато енергії, а тому настройте велосипед так, щоб не з’їжджати з сідла вперед або назад, а також не їздити в ньому вліво-вправо. Для зняття напруги в спині й ногах періодично переходьте на підвищені передачі й вставайте з сідла.

Важливим аспектом в тривалій їзді є і положення рук, при цьому кровообіг може погіршуватись із-за натиску на лодоні, тому рекомендовано для довгих поїздок використовувати рукавички для зменшення тиску і вібрацій на руки. Для кращої аеродинаміки і правильної посадки тримайте лікті вздовж тіла в зігнутому положенні. А перед ударами з нерівностями дороги, намагайтеся їх розслабити для кращої амортизації.